20 Ağustos 2010 Cuma

Hakemlikte Dönüm Noktası Olur



Ben hakemliğe yeni başladım. 20 maç yönettim amator maçlarda bu güne kadar. İlk maçımdan bu yana bir teorim var. Hiç bir hakem ben hiçbirşeyden etkilenmem diyemez. Bu imkansızdır. Bazı hakemler seyirciden etkilenir, bazıları etkilenmez. Ama o seyirciden etkilenmeyenlerde futbolcudan etkilenir. Futbolcudan da etkilenmiyorsa yorumculardan etkilenir, diğer hakemlerden etkilenir, bağlı bulunduğu kurumdan etkilenir, ekonomik şartlar nedeniyle etkilenir ... Bu böyle uzar gider. Kısacası hakemleri etkileyebilecek o kadar çok şey var ki hiç bir hakemin etkilenmemesi mümkün değil. Bu görüşüm dünyadaki bütün hakemler için geçerli.

Bu zamana kadar bir çok eleme usulü maç izledim ve hemen hemen hepsinde gördüğüm sorun şuydu. MHK, UEFA yada FIFA bir eleme maçının birincisine farklı ikinicisine farklı hakem atıyor. Bu tam bir haksız rekabettir. Çünkü her iki hakemin karakteri birbirinden farklıdır. Etkilendikleri şeylerde farklıdır. Biri seyirciden diğeri futbolcudan yada biri fiziksel olarak güçlü ve pozisyonlara yakın, diğeri oyunu uzaktan takip eden bir tarzda olabilir. Son olarak PAOK - FB maçının Alman hakemi Manuel Grafe tam bir "SEYIRCIDEN ETKILENEN HAKEM" modeliydi. Örnek olarak ; bir pozisyonda PAOK lu bir futbolcu yerde kaldı. Önce hakem faulü vermedi ve devam dedi. Futbolcu yerden kalkmıyınca oyunu durdudu ve sakatlığını tedavi ettirdikten sonra seyircinin inanılmaz baskısı üzerine topu PAOK lu futbolculara verdi faul kullanmaları için. Fenerbahçeli oyuncular itiraz etsede ben zaten faul vermiştim diyerek olayı geçiştirdi. Faul vardı yada yoktu. Burada önemli olan hakemin kararına seyircinin etki ediyor olabilmesidir. 1.5 dakika sonra kararı değiştiren bu hakem Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu Stadındaki maçta görev yapmayacak. FB-PAOK ikinci maçının hakemi ıtalyan Paolo Tagliavento olacak. Bakalım bu hakemin etki alanları neymiş haftaya göreceğiz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder